Stres / Somn

Am trac … Frica de esec…

Stres

Ne dorim permanent sa parem stapani pe situatie, siguri pe noi si convingatori. In schimb, transpiram, rosim, ne tremura glasul si nu ne gasim cuvintele in cele mai nepotrivite momente!

Orice eveniment important din viata noastra vine la pachet cu setul de emotii aferente. Incarcatura emotionala creste in situatiile care presupun evaluari subiective, cand imaginea ta depinde de impresia pe care o lasi celuilalt.

Tracul are de cele mai multe ori legatura cu intamplari asemanatoare din trecutul nostru. Sub diverse aspecte, orice situatie seamana mai mult sau mai putin cu ceva ce am mai trait candva. Chiar daca suntem sau nu constienti de asemanari, la nivel inconstient comparatiile se produc spontan. Cautand familiaritatea, gasim un precedent in raport cu orice eveniment nou. Este ca si cum o voce interioara ar suprapune prezentul peste trecut si ar decide tacit “ este exact ca atunci, se intampla iar…”

Am trac? cum se manifesta.

 

Tracul este manifestarea temerii de respingere sau de esec. Daca apare frica inseamna ca exista si un pericol.

  1. Este o dovada a nesigurantei – tracul ce insoteste aparitiile in public este o forma de manifestare a nesigurantei in fata celorlalti. Te temi ca te vor desconsidera si te vor respinge, punandu-ti o eticheta nepotrivita. De multe ori teama apare gandind ca te-ai putea face de ras, balbaindu-te sau impiedicandu-te, alimentand astfel starea de neliniste. Teama de a vorbi in public ridica probleme pentru multi dintre noi, asa ca inainte de a intra in panica, incearca sa intri in contact, sa te asiguri ca nu adoarme nimeni, si nici nu te dezaproba tacit. Un truc valoros este sa incepi discursul cu o nota personala si sa te adresezi cu putin umor, astfel declarandu-ti deschis emotiile.
  2. O exprimare a neincrederii in fortele proprii – tracul din timpul interviurilor este o forma de exprimare a neincrederii in fortele proprii. Un post pentru care detii aptitudinile necesare n-ar trebui sa-ti ridice probleme, dimpotriva, alegand candidatul competent, angajatorul este cel mai castigat. Asa ca, o data ce ai aplicat pentru un post, curaj!

Interviurile sunt deseori incarcate cu tensiunea unui examen. Asemenea unei probe eliminatorii, interviul este folosit ca proba de selectie profesionala. Daca te acapareaza emotiile, iti bubuie inima si te invadeaza gandul ca te vei face de ras, insemana ca ai uitat cum ai ajuns acolo. Dintr-o perspectiva obiectiva, deja te-au ales, din moment ce ai fost chemat la interviu. Practic rolul interviului este acela de a cunoaste omul din spatele hartiei. Raspunzand onest si increzator, nu vor exista intrebari “capcana”.

      3. O frica de esec – tracul de examene are la baza teama de esec. Radacinile respectului de sine sunt adanc infipte in experientele socio-profesionale. Aceasta realitate se                     contureaza inca din primii ani de scoala. Pe masura ce trece timpul, cerintele din partea societatii sunt din ce in ce mai mari.  

Examenele sunt deseori insotite de anxietate. Teama ca nu te  vei ridica la nivelul dorit poate provoca blocaje, uitand de emotii ceea ce ai invatat. Incurajarile celor dragi sunt menite sa it idea curaj, dar exista si riscul de a provoca o teama suplimentara, aceea de a nu dezamagi. Gandeste rational: roadele succesului le vei culege tu, la fel ca si tristetea esecului, nu iti face probleme ca cei dragi nu vor putea gestiona un esec care nici macar nu le apartine. Pregateste-te mereu pentru primul loc si ai toate sansele sa urci pe podium!

  O doza pentru fiecare!

Doza potrivita de trac este stimulativa si chiar ne poate ajuta in momentele cheie ale vietii noastre! Tinut sub control, te va mobiliza si nu iti va pune bete-n roate!

Trebuie sa iei masuri cand:

  1. Nelinistea pune stapanire pe tine: simti un nod in gat, un gol in stomac, tremuri, te balbai sau rosesti.
  2. Iti este foarte teama ca nu te vei descurca
  3. Te simti incapabil si vulnerabil
  4. Te astepti ca totul sa iasa foarte prost si sa fii criticat
  5. Supraevaluezi contributia ta si importanta momentului
  6. Simti ca pierzi controlul si nu ai suficienta incredere in tine
  7. Nu poti accepta esecul si respingerea

Fa-le loc in viata ta!
Daca te confrunti cu oricare din emotiile enumerate mai sus, ori de cate ori trebuie sa iei cuvantul, fie ca e vorba de un interviu, un examen sau o discutie cu o persoana importanta, e bine sa ai la indemana produsele Santarome Grifonia Rhodiola fiole si Forte Pharma Forte Stres comprimate!

Medicina moderna foloseste extractele adaptogene pentru mentinerea sanatatii psihice si adaptarea la conditii de stres deosebite. Cele doua retete unice, mentin echilibrul ideal de serotonina ,“hormonul fericirii”  imbunatatindu-ne astfel  capacitatea de a socializa si relationa cu cei din jur, crescand increderea in sine, ajutandu-ne sa devenim cea mai buna versiune a noastra, chiar si in cele mai stresante momente!

Surse:

Introducere in psihologie editia s XIV-a

Cum sa invingi tiparele negative de gandire - Gitta Jacob

Drumul catre excelenta. Cum sa invingi incertitudinea, haosul si nenorocul. - Jim Collins

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.